Wiele dużych przedsiębiorstw organizuje imprezy firmowe. Działanie to określa się mianem event marketingu. Czemu służą takie imprezy? Dlaczego warto inwestować w wydarzenia firmowe?
Definicja event marketingu
Event marketing to organizowanie przez instytucję wydarzenia w ściśle określonym celu. W zależności od celu można wyróżnić:
– Eventy biznesowe takie jak konferencje czy targi branżowe. Te wydarzenia mają na celu wspieranie celów biznesowych organizacji. Przykładowo konferencje służą wymianie doświadczeń w branży,
– Wydarzenia specjalne skupiają się na komunikacji z klientem. Dzięki nim buduje się pozytywny wizerunek marki. Jest to skuteczniejsza forma niż tradycyjne formy reklamy, gdyż dostarcza klientom rozrywki, przez co lepiej zapamiętają daną firmę.
– Imprezy motywacyjne w firmie sprzyjają integracji zespołu.
Jakie korzyści przynosi organizowanie wydarzeń?
Ciekawa impreza zawsze stanowi pewną odskocznię od codzienności. Imprezy organizowane przez firmę sprzyjają zwiększeniu świadomości i rozpoznawalności marki, zyskaniu nowych klientów, natomiast dla pracowników wspólne imprezy są okazją do lepszego poznania się i poprawy komunikacji w firmie. Dobrze zorganizowany event budzi pozytywne emocje, a to doskonała baza do budowania relacji z klientami oraz pracownikami.
Jak zorganizować event firmowy?
Samodzielna organizacja wydarzenia jest jednak czasochłonnym i kosztownym przedsięwzięciem. Z tego powodu warto skorzystać z usług agencji eventowej, która zajmuje się profesjonalną organizacją wydarzeń.
Zalety korzystania z agencji eventowej
Agencja eventowa przede wszystkim ma duże doświadczenie w organizacji imprez. Zna najnowsze trendy, dzięki czemu może zaproponować sprawdzone rozwiązania oraz ciekawe atrakcje. Często współpracuje z restauracjami, firmami cateringowymi i innymi lokalami, dzięki czemu niejednokrotnie może liczyć na atrakcyjne rabaty. Z tego powodu organizacja przez agencję eventową może być tańsza niż w przypadku samodzielnej organizacji imprezy. Przede wszystkim firma oszczędzi nam czasu i nerwów związanych z przygotowaniami. Przedsiębiorstwa mają wystarczająco pracy, by jeszcze zajmować się organizacją imprez.
Przed nawiązaniem współpracy warto jednak dobrze przemyśleć swoje oczekiwania, aby odpowiednio przedstawić je agencji eventowej. Pozwoli to uniknąć nieporozumień i pomoże organizatorom imprezy zaplanować realizację zadania, by zadowolić klienta.